Červenec 2017

Ibišek

30. července 2017 v 10:16 Novinky
Tenhle oranžový a ještě sladce růžový ibišek nedávno napadly mšice, tak jsem myslela, že o ně přijdeme. Náš táta je zcela ostříhal a stříkal vším možným a po pár týdnech se takhle zvetil. Je obsypaný květy...

Náš Šmudlík

24. července 2017 v 7:07 Novinky
Kocourka nalezl můj muž loni v lese, a tak máme 4 kočky (nikdy jsem nechtěla žádné zvíře). A takle všelijak leží. Nechápeme, jestli má vůbec páteř... Rád taky někam lehne na nábytek a hlava mu visí dolů. No prostě, je to expert.

Kdybych tak mohla změnit svůj život...

21. července 2017 v 21:01
...tak bych to stejně neudělala. A to mi věřte, že poslední 3 roky svého života (a vypadá to, že i nebližší časy - pracovní - taky), bych moc ráda nějak vygumovala. Jenže se to všechno stalo, a tak mi nezbývá, než to přijmou, nějak to vydržet a zpracovat. Jak říkám: i blbá zkušenost je zkušenost a díky těmto blbým zkušenostem člověk oceňuje to, co je v jeho životě dobré. Pořád si říkám, kdy už se můj život konečně bude odvíjet tak, abych nebyla každou chvilku ve stresu, nebo aspoň hodně otrávená? Na narozeniny před třemi lety jsem dostala lahvinku ledového vína a tehdy jsem si řekla, že si ho otevřu až tehdy, až budu mít tu pravou životní pohodu a vnitřní klid. Jenže to stále nepřichází a tak se obávám, že ono víno už bude za zenitem, protože určitě není určeno k archivaci. A tak žiju svůj život tak nějak podivně nahoru a dolů a čekám, kdy TO přijde. Teď mám před sebou 5 týdnů dovolené a tu si hodlám pořádně užít a nepřipouštět si všechny ty otravné atributy mého života. Krásné léto všem.

Dovolená na Broumovsku-den odjezdu

15. července 2017 v 10:22 Novinky
Sobota
Děti se už těší domů - týden bez PC a wifi je přece jen dlouho, ale nám s Jirkou se domů nechce. Když si představím, jaké pracovní věci budu muset řešit, je mi už teď zle. Měla jsem týden vypnutý mobil a bylo mi dobře. Jestli si vzpomenu na můj nový PIN, tak ho zapnu v neděli. Domů vyrážíme v 9.45, Jirka nezapíná navigaci, že ví kam a když ji zapne, vleče nás to přes samé Kotěhůlky a až pak zjišťuji, že jsme si zajeli asi 20 km. V České Třebové se stavujeme na oběd - opět příšerný zážitek - a po 15. hodině jsme doma. A od té chvíle peru a žehlím a peru a žehlím - Hana totiž hned zítra odjíždí na 6 týdnů. Zítra k tomu ještě přidám i gruntování. Ať žije dovolená, byla super, i s naším dospělým dítětem. Nevím, jak to hodnotí dítě, ale my velmi kladně. (foto: v téhle roubence jsme celý týden bydleli)

Dovolená na Broumovsku-den 7.

14. července 2017 v 11:59
Pátek
Ráno svítí slunko, mohli jsme klidně jet na kole! Vyrážíme autem směr Babiččino údolí. V Náchodě totální zácpa asi na 30 minut. V rádiu stále hlásí, že je dnes magické datum - 7.7.2017, a tak se všichni vdávají a žení a tím ucpávají silnice. V Ratibořicích je to se svatbami stejné. Na parkovištích stovky aut. Proboha! Jdeme na Staré bělidlo a ke splavu a už teď víme, že jsme tady naposledy v životě. Kolem mlýna pak ještě jdeme k zámku, kolem je to sice hezké, ale celkový dojem z tohoto místa to moc nevylepšilo. Pak ještě jedeme do Nového Města n/M. Zámek i zahrady jsou moc hezké. Děti na prohlídku nechtějí, tak jdou jen na věž, my s Jirkou jdeme na 1a1/4 hodinovou prohlídku. Je to soukromý zámek , který po revoluci zrestituovala rodina, která jej na začátku 20.století koupila - takže žádné rokokové či empírové pokoje, ale úplně jiná prohlídka než na "klasickém" zámku. Cestou k autu začalo "konečně" podle předpovědi pršet, tak jedeme na chaloupku, protože máme strašný hlad. Jenže náš táta cestou navrhuje (protože venku už je zase krásně), že bychom mohli zajet na Hvězdu, kam jsme se pořád ještě nedostali. Tak jo. A nikdo toho nelitujeme. Hvězda je výletní a poutní místo s kapličkou (viz foto) na skále, kolem je nádherně a kousek odtud stojí chata, kam jsme vlezli na pivo a byli jsme tím prostorem naprosto omráčeni. Dá se tu sedět i na terase, s neuvěřitelným výhledem na Broumov a okolí. Tak to byla super tečka za dovolenou.

Dovolená na Broumovsku-den 6.

13. července 2017 v 11:37
Čtvrtek
Tá-ťká má na-ro-ze-ni-ny...Má za úkol naplánovat program. Vybírá mnou vymyšlenou trasu, jen se nemůžeme rozhodnout, jakým směrem to vezmem. Vybíráme směr, kterým jsme jeli už v pondělí, takže víme, co nás čeká. Dnes konečně poprvé oblékám kraťasy a všichni se mi smějí, že mám lýtka jako maskáče (viz foto - je vidět, že jsem opravdu DÁMA v letech)). Je to výsledek mého 14-ti denního "snažení". Jedeme v podstatě do Křinic - Ameriky - na oběd. Jsme moc spokojeni. Až na místě se rozhodujeme, jak dál. Nacházíme modrou trasu s názvem Vyhlídková. Po pár kilometrech studujeme výškový profil trasy a omdléváme. Trasa je nevhodná pro rodiny s dětmi, my statečně jedeme. No, já spíš jdu. Přece jen, naše děti jsou schopnější než jejich matka (tedy já). Kopec má 5 km, ale vede nádherným lesem, tak to ani nevadí. Cestou sbíráme borůvky a houby a moc si užíváme krásnou krajinu. Cestou jsme sjížděli velký kopec - udělala jsem svůj rekord - 57 km/h, zpomalila jsem až když jsem viděla dopravní značku 50 km. Projeli jsme taky pár hezkých vesnic (poopravujeme si svůj první špatný dojem z tohoto kraje) s krásnými roubenkami, které jsou tady ovšem úplně jiné než u nás v Beskydech, a velkými, i když často neopravenými, statky. Dnes jsme ujeli 33 km a to bude asi to poslední, co jsme letos ujeli, protože na zítra je hlášený déšť. A jsme moc rádi, že jsme jeli tímto směrem, protože opačně byly ty kopce mnohem horší. Dnes to byl moc hezký den - dávám 10 bodů.

Dovolená na Broumovsku-den 5.

12. července 2017 v 18:56
Středa
Dnes vyrážíme na Adršpašsko-Teplický okruh. Cesta je velmi různorodá - asfalt, dusaná stezka, po louce, kamenitá cesta... Po 12 km dojíždíme na zámeček Bischofstein, pěšky si pak jdeme prohlédnout zříceninu hradu Skály. Moc nás nenadchla, protože tam bylo moc lidí (ostatně jako v celém Adršpachu - tam je úplný Václavák), i když výhledy byly překrásné (viz foto). Obešli jsme krásné Černé jezírko a zase hup na kolo. Po "menší" výměně názorů po špatném odbočení bereme směr na Adršpach, tam jdeme do první hospody na pozdní oběd a pak už se nějak proplétáme k chaloupce. O půl 6. jsme doma. Až na tu "komunikační atmosféru" to byl moc hezký výlet. Dnes jsme ujeli 47 km.

Dovolená na Broumovsku-den 4.

11. července 2017 v 11:45
Úterý
Kde je slibované sluníčko? Chlapi dopoledne tedy jedou do Police n/M. do muzea Merkuru, my s Hanou zatím setrváváme v posteli s tím, že něco uvaříme. Chlapi jsou zpět ještě dřív, než jsme z postele vylezly. Odpoledne jedeme autem do Broumova. Projdeme si náměstí (moc hezké) a mě překvapuje, že všude je plno malých obchůdků se vším možným, což už u nás dávno není, protože by se u nás neuživily. Jdeme na prohlídku kláštera. Průvodce je mladý kluk, rádoby vtipný, nevíme, jestli to vydržíme. Je to velmi náročné, přestože je klášter velmi pěkný. Hana prohlašuje, že její spolubydlící Alicka by ho zhodnotila slovy: čistý kokot. S Alickou všichni souhlasíme. Ještě si prohlížíme zámecké zahrady (viz foto), pak ještě jedeme na hřbitov obhlédnout nejstarší dřevěný kostel ve střední Evropě a pak ještě znovu vyrážíme na Ostaš (kde jsme byli v neděli na kolech), kde máme v plánu Kočičí skály - hrad. Nádhera. Jsme naprosto unešení. Protože jsme vyšli až po 19. hodině, byli jsme tam úplně sami, ještě svítilo slunce, no neuvěřitelné. Na Ostaš by to chtělo jet ještě jednou, je tam ještě jeden okruh. No, někdy příště. Dnes jsme na kolo ani nesedli.

Dovolená na Broumovsku - den 3.

10. července 2017 v 11:41
Pondělí
Dnes vyjíždíme na nejdelší cyklotrasu, podle map 67 km. Bojím, bojím. Po 2 km se Jura vrací pro flašku, my čekáme u Hlavňovského rybníka. Je nádherně,slunko svítí, hladina rybníka je uklidňující. Celý cyklookruh se jmenuje Stěny, má 53 km a na info tabuli vidíme převýšení. Tak to bude něco. Cesta vedla lesem i po cestě a byla moc hezká. Až do momentu, kdy jsme z polského Radkówa šlapali asi 8 km do příšerného kopce po silnici plné aut do Karlówa. Ještě, že umím tak hezky chodit vedle kola. Pořád jsme míjeli cedule s nápisem Park narodowy gór slolowych a já mezi ně vkládám spoustu sprostých slov. Nahoře už fakt nemůžu, Jura jel kopec skoro 2 x a ještě mě tlačí. V Karlówě špatně odbočujeme (nikdo na mě nedal) a jedeme sice úžasnou krajinou (viz foto, kde už opravdu nemůžu), ale po čase zjišťujeme, že jsme se ztratili. Je už půl 5. a před námi asi 20 km. Chce se mi "plakat". Odbočujeme tedy na druhou stranu a mé srdce zaplesalo, protože vidím ČESKÝ rozcestník. Sice pro pěší a my máme kola, ale v tuhle chvíli miluju Klub českých turistů a jsem šťastná, že jsme zase "doma". Navíc už to bude jen něco přes 10 km a ne 20. Cestou z kopce se Haně "zalomila" řídítka - jsme rádi, že se jí nic nestalo. U prvního domu prosíme o nářadí a kolo je hned v pořádku. Po 19. hodině jsme doma, do osmi sedíme na terase, protože slunko tu zapadá až po osmé - to doma nemáme, nám zapadá už pře pátou. Nakonec jsme ujeli od 60 km (my dvě s Hanou) do 72 km (Jura). A stejně je to náš rekord!

Dovolená na Broumovsku-den 2.

9. července 2017 v 20:33
Neděle
Ráno jsem opět vzhůru před šestou, venku hnusně, tak se snažím ještě vydržet v posteli. Po dešti vyrážíme ve třech na kole obhlédnout Polici nad Metují. Odpoledne si děláme malý okruh na kole, chceme dojet na stolovou horu Ostaš, ale jaké je naše překvapení, když jsme po 6-ti km opět v Bukovici. Tak znova a lépe. Ostaš a kola není moc dobrý nápad, ale protože jsme čtyři, do Sluje českých bratří (viz foto) jdeme po dvou a ostatní hlídají kola. Skalní útvary i výhledy jsou úžasné. V mezičasech sbíráme borůvky, jsou tu úplné koberce. Vitás vypadá, jako kdyby měl cyanózu. Je sice zamračeno, ale neprší a není zima a tenhle výlet stál za to. Dnes jsme ujeli 17 km.