Prosinec 2017

31. prosince 2017 v 14:50 Vánoce

Moje hvězda

27. prosince 2017 v 8:47
Moje hvězda je Má hvězda od Bedřicha Smetany. Tato píseň mě provází celý život. Když jsem byla malá a koupala jsem se (ve středu a v sobotu - a to jsme nezašli ve špíně!), moje mamka si sedla na záchod (měli jsme velmi malou koupelnu) a zpívaly jsme Mou hvězdu. Já 1.hlas, mamka třetí. Pak na střední škole v HV a ve sboru jsem pěla 3.hlas a když byla má dcera malá, tak jsme to zpívaly spolu, hlavně když byl náš nejmladší mimino, tak jsme mu to zpívaly před spaním. A to jsme asi neměly dělat. Asi jsme měly začít jen Halí, belí, protože náš syn je totálně nehudební, což pro mě jako pro matku "hudebnici" se dvěma dětma, které v hudebce málem i nocovaly, bylo obrovské zklamání a těžce jsem se s tím vyrovnávala. Když moje mamka zemřela, moc jsem chtěla, abychom jí Mou hvězdu s dcerou zazpívaly na pohřbu, ale to bychom nedaly. A tak je ta píseň navždy v mém srdci. Když se večer stmívá...... Jen nesedávám vedle našich vrat, ale vyjdu rovnou z ložnice na terasu a v teplých letních nocích tam sedím, hledím do dálky a na hvězdy... Tato souvislost mě napadla až teď, ale tyhle noční sedánky, kdy z našeho kopce vidím daleko, prostě miluju.

Štědrý večer

26. prosince 2017 v 21:40 Vánoce
Až letos jsem si naplno uvědomila, kolik práce dá připeavit Štědrý večer. Napadlo mě to vlastně už den předem. A to nemluvím o úklidu. V našem velkém domě začínám gruntovat už začátkem října, abych stihla vysmýčit všechny temné kouty. Myslím spíš pečení vánočky, příprava stromku, výroba vánočního svícnu, ošatky s ovocem, žehlení všech těch vánočních polštářů, deček a podobných blbostí. A na Štědrý den lítám od rána s mopem, protože večer se mi už nechtělo, salát, polívku na večer, polívku na oběd, příprava stolu, lodiček...... A to už máme velké děti, takže dárky jsme nanosili pod stromek už před večeří. Nevím, jak bychom to dělali s malými dětmi, protože letos Ježíšek zešílel a 3 lidi měli co dělat, než všechno nanosili z úkrytu. Kdyby byl Ježíšek sám, tak by to asi nezvládl. Je to neskutečné, co si my, lidé, navymýšlíme a pak se trošku stresujeme, aby to bylo všechno takové, jaké to má být. Ani nevím, jak jsem to všechno kdysi zvládala s malými dětmi, kdy se ještě vše muselo tajit. Asi jsem byla "jeden velký stres". Musím říct, že já mám o svátcích radši ty dny, co už jsou PO. Kdy už můžu dělat i běžné věci, a přesto je to doma ještě všechno kouzelné.

Dárek pro našeho dědu

26. prosince 2017 v 7:01 Různé
Náš děda by pořád chtěl ještě jednou navštívit Londýn, tak nejstarší vnouče vymyslelo, že s ním pojedou všichni, aby mu vrátili to, že je děda brával na výlety, když byli mladí. Těšili se na dědovu reakci, ale náš děda prostě "nezklamal". Neumí dát najevo překvapení, radost či dojetí a maskuje to do "blbých řečí". My ostatní jsme nápad vnoučat ale velmi ocenili a jsme zvědaví, co výlet přinese, protože děda má 86 let a s nohama na tom není nejlépe. A le v Londýně jsou i kola a to děda zvládá!

USA koláž

24. prosince 2017 v 16:03 Různé
Letos jsme dělali synům nové pokoje a zůstal rám s plakátem, který už se nikomu nehodil, tak jsem rozstříhala starou mapu USA a udělala synovi koláž z jeho tří cest do Spojených států. Máme tam příbuzné, se kterými pocestoval kus země, a protože třeba San Francisko se na obraz nevešlo, tak jsem ho utrhla a nalepila vlevo nahoře. Snad se to synovi bude líbit.

Melodie srdce

24. prosince 2017 v 7:53
Moje srdce už spoustu let žádné melodie nehraje. Jsem už téměř 35 let s jedním mužem a to už o nějakých melodiích nemůže být řeč. Kolikrát jsem potkala lidi mého věku s druhým, či třetím partnerem, jak se zamilovaně vodí za ruce a sama sebe jsem se ptala, jestli bych to ještě chtěla zažít. No, nevím, asi ani nechtěla. Asi jim ani nezávidím. V takovém delším vztahu už spíše oceňuji přátelství a to, že jsme naladěni na stejnou vlnu. Kdysi mi moje matka řekla, že oni s mým otcem už nejsou zamilovaní, že žijou spíš ze vzpomínek a já ve svém mládí jsem nechápala, jak můžou spolu žít lidi, kteří se nemilují! Už chápu, o čem tehdy mamka mluvila.

Cedulky na dárky

18. prosince 2017 v 16:08 Vánoce
Už jsem balila dárky, a protože můj muž to letos poněkud přehnal (jiné roky každý dostal 5 dárků a dost), pochyběly i cedulky, tak jsem vyrobila takové rychlovky ze starých balících papírů. Takže zbytky hezkých papírů nevyhazovat! Zrecyklovat!